tisdag 11 januari 2011

Att vara mamma.

Att bli mamma är det bästa som hänt mig!
När jag först blev gravid så kom det som en chock. Vi hade inte riktigt planerat att skaffa barn just då, men vi fick ändra våra planer helt enkelt :) Jag kunde inte riktigt förstå att jag va gravid i början. Jag hade ju testat mig och det visade klart och tydligt att jag va gravid. Men ändå va allt så overkligt. Att skaffa barn är något som jag alltid velat, en dröm. En dröm som nu gått i uppfyllelse!
Jag hade en ganska lång graviditet. Jag gick 14 dagar över tiden. Så när vår lilla prins äntligen kom var han väääldigt efterlängtad!
Jag kommer ihåg när han precis kommit ut och sköterskan la upp honom på min mage. En varm liten kletig sak som jag tyckte va det vackraste jag sett! Han va så perfekt!
Att bli mamma för första gången är väldigt stort. Fantastiskt! Men också väldigt omtumlande. För mig blev det väl mer eller mindre en chock när jag insåg vilket arbete det är att vara mamma! Hela ens liv vänds upp och ner. Helt plötsligt finns det en till person där som behöver min ständiga uppmärksamhet. Så det va "Bye bye" bekvämlighet och "Hello" new life!



Varje dag sen min älskade Vincent kom har varit ett äventyr! Han är så fantastisk! Det är så underbart att se hur han har utvecklats.
Han är en riktig liten charmplutt som älskar allt och alla! Han är vår lilla solstråle som ständigt lyser upp vår dag med sitt underbara skratt! Jag har fått den mest fantastiska sonen i hela världen! Han e bäst på alla sätt och vis!
Vi har så roligt på dagarna! Vi har våra mysiga morgonstunder då vi äter frukost tillsammans, leker lite och bara slappar i soffan. Vi åker ofta iväg och hittar på saker på dagarna. Jag och Vincent har svart bälte i shopping! Så det händer då och då att vi tar en tur på stan och shoppar lite ;) Vi brukar ofta åka iväg till vänner, och så leker vi...massor! Han älskar att leka med mig och Jocke. Han blir lika lycklig varje gång vi sätter oss ner på golvet bredvid honom och leker...tror nog att vi blir lika glada ;)

Varje dag är inte en dans på rosor. Visst har man mindre bra dagar. Dagar då man e såå trött efter en jobbig natt med massa gråt och skrik. Det inte alltid lätt att hålla humöret uppe då. Men har man en liten solstråle som springer runt, skrattar och busar och som kommer fram med ett leende på läpparna, lägger huvudet lite på sne och säger "mamma?". Då smälter hjärtat och det går inte att vara på dåligt humör längre. De där sömnlösa nätterna eller andra jobbiga saker, blir som bortblåsta! Han e värd allt!
För det mesta har vi bra dagar! Och vi har så roligt tillsammans!
Riktiga livsnjutare är vi båda två!


Jag ÄLSKAR livet som mamma!

1 kommentar:

  1. Å vad fint skrivet Ida! Nu längtar jag om möjligt ÄNNU mer efter vår lilla skatt :) Tack för en underbar läsning. Du är fantastisk! Kramar

    SvaraRadera