måndag 16 augusti 2010

Zzzz....SNARK.

Idag är det en lite mindre rolig dag. Vincent vaknade (som jag skrev i ett tidigare inlägg) kl 05.00 varje dag den förra veckan. Men det jag glömde skriva va att han också vaknat typ 4 gånger varje natt och skrikit! Vet inte riktig vad det är som är fel men jag gissar på att det är nya tänder på gång igen. Dessutom så fick han för ett tag sen en STOR vatten blåsa på ena tummen, plus lite nageltrång...tror vi. Men nu, för typ två dagar sen så blev det såå mycket värre! Hela tippen på tummen inkl. nageln och allt har blivit som ett enda stort köttsår! Han verkar ha så ont, STACKARE! Så det är nog också e bidragande faktor till de sömnlösa nätterna. Jag gör rent hela tiden och byter plåster efter plåster för han drar ju bara av dem hela tiden. Han stoppar ständigt tummen i munnen vilket gör att det blir mer och mer infekterat...så nu imorse tog vi en promenad ner till Ica-Maxi och köpte, kompresser, alsollösning och kirurgtejp! Så nu borde det bli bättre! Han kryper omkring här hemma med sitt lilla paket på tummen...han e så söt! Men inte så glad. Det svider ju lite att ha de där grejerna på fingret.

Nu sitter vi i soffan och myser lite. Ska snart göra lunch och sen sätta på en film. Det blev en hemmadag igår och det blir även en hemmadag idag =) Det är så skönt att få sånna dagar ibland!
Kanske får mig en liten powernap sen medan Vincent sover...om han somnar vill säga! =/

Ha en skön dag!
Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar